Tallinna Kaubamaja Kingamaailm: sisearhitektuur

Asukoht: Gonsiori 2, Tallinn
Pindala: 900 m²
Tellija: Kaubamaja AS
Otsetellimus: 2016
Projekti meeskond: Margit Argus, Maris Kerge
Staatus: valmis 2016

PÄRIS POED EI OLE VEEL KADUNUD

Ajal, mil kõik sisseostud on võimalik teha kodunt lahkumata, virtuaalkauplustest, võib tunduda, et füüsilise ruumina eksisteerivaid ostukeskkondi ei ole enam vaja. Ometi kavandatakse „päris poode”  suurema hoolega kui kunagi varem: ühelt poolt otsivad arhitektid paremat funktsionaalsust, teiselt poolt kujunduslikku mängulisust ja atraktiivsust. Küllap saab siin tuua paralleeli toidumaailmaga: on olukordi, kus kiirtoit või amps tänavakioskist osutub asendamatuks, vahel aga tahaks aja maha võtta ning süüa pikalt ja nautides. Niisamuti võib uute rõivaste-jalanõude-aksessuaaride hankimist võtta kui üksnes praktilise vajaduse katmist; teistpidi aga saab ostlemisest kujundada naudingu, milles on oma osa nii valiku vaatlemisel-proovimisel kui klienditeenindajaga suhtlemisel. Jaeostukeskkonna ülesanne on pakkuda sinna juurde ruumilist elamust: vaheldust harjumuspärastele keskkondadele, hubasust ja mugavust.

Tallinna Kaubamaja kinga- ja aksessuaarimaailm naistele lähtub mõtteliselt neljaosalisest stilistilis-funktsionaalsest jaotusest: eri tsoonidesse on paigutatud luksuse, trendi, klassika ning suka- ja sokiosakond. Uus kujunduslahendus annab igale nimetatud tsoonile eriomase ruumitunnetuse.

Liiklusdünaamikast ümbritsetud asukohta silmas pidades oli selle osakonna kujundamisel esmane inspiratsiooniallikas linnaruum. Nagu tänavaid palistavad eri stiilis ja materjalivalikus majad, varieerub ka kinga- ja aksessuaarimaailma sisustus. Vahelduma on pandud formaadid ja distantsid, heledused-tumedused, materjalid. Osalt on sisse toodud ka päris otseseid urbanistlikke tsitaate: betooni kui materjali ning kaare-elementi kui vormi. Luksuse tsoon on inspireeritud teatrimajade sametisest hubasusest, kassade alad veelgi kitsamalt Von Krahli teatri etendusest „Paradiis”.

Kinga- ja aksessuaarimaailma uue jaekontseptsiooni eesmärk on jätkata ruumi seniseid kvaliteete — head funktsionaalsust ja mängulisust — ning pakkuda ruumielamuse kaudu aktiivset konkurentsi virtuaalpoodidele.

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture

image of Shoe World at Tallinna Kaubamaja: interior architecture